reklama

A život ide ďalej

Pamätám si, kedy som sa s nimi prvýkrát zoznámila. Mala som 14 , keď prišiel za mojim ockom Milan (syn jeho kamaráta) a navrhol aby nás (mňa a moju sestru) večer pustil na opekačku s miestnou mládežou.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)


Trávievali sme v tej dedinke na Morave skoro každý víkend a celé prázdniny. Ale veľmi sme sa nestretávali s miestnymi deckami, len so sesternicou a susedou. Dedo sa o nás bál a nechcel nás nikam púšťať.

Vtedy som išla iba ja, sestra odmietla. Vstúpila som do miestnosti, kde v krbe horel ohník a trochu hanblivo som sa pozerala po cudzích tvárach. "Já jsem Luděk, já Zbyňek, já Šárka..." Podávala som si ruky s ľuďmi, ktorí sú odvtedy súčasťou môjho života. Už mnoho rokov.

A začal život tínedžerský. Bolo ešte veľa opekačiek, výletov, guľovačiek, nočné lovenie pstruhov, ukončovanie prázdnin veľkou vatrou...
Partia sa trochu pomenila a skalných nás zostalo šesť. Raz sme sedeli pri ohni, keď Milan zamyslene povedal:" helé, viete si predstaviť, že raz tu takto budeme sedieť o niekoľko rokov a okolo nás bude pobehovať kopu malých "prckov?"
Ach nie, to som si vtedy vôbec nevedela predstaviť. Kde vlastne budeme za niekoľko rokov. Naskôr sa rozídeme, rozbehneme po svete. Bolo skoro čo len rozmýšľať o deťoch, veď sami sme boli ešte deti.

O niekoľko rokov sedím podvečer pri ohni v mojej dedinke na Morave a zamyslene pozerám po známych tvárach. Veď sme sa vôbec nezmenili. Vlastne trošku áno, pribudli vrásky, šediny či plešiny. Nie, nerozbehli sme sa po svete, sme tu úplne všetci. Vlastne je nás viac, pribudli manželky a manželia a...okolo nás pobehuje kopu malých "prckov". Vlastne nie až tak malých, veď niektorí sú už tínedžeri. Takmer vo veku kedy sme sa my dali dokopy. Prajem im aby aj oni našli v živote pár správnych kamošov, s ktorými zažijú nezabudnuteľné zážitky bez drog a alkoholu.
 Teraz sa už nestretávame často, ale v lete si rozhodne nenecháme ujsť spoločnú opekačku. Kto by to bol povedal. Zrazu som si spomenula. "Hej Milan, spomínaš si ešte ako si raz dávno povedal, že raz tu budeme sedieť a okolo nás budú pobehovať naše deti?" Milan chvíľu rozmýšlal. "Áno áno pomätám, a vidíš, len ja tie deti nemám."

A tak pokračuje život dospelácký. Tak ma napadlo, či tu budem sedieť ešte o niekoľko rokov a okolo nás budú pobehovať naše vnúčatá. Ách, tak to si neviem predstaviť. Kto vie, čo bude o niekoľko rokov...

Andrea Mikletičová

Andrea Mikletičová

Bloger 
  • Počet článkov:  17
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Mám troch synov, jedného manžela, psa a..... celý svet. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu